Verkeersbesluit voor het instellen van een 30 km/u zone en parkeerverbodszone in de wijk Mrija te Vlaardingen

Aanvraag voor verkeersbesluit

1.tot het instellen van een maximumsnelheid van 30 km/uur op de twee toegangswegen van de Mrija wijk, door het plaatsen van 2 borden A01-030zb (begin zone 30 km/u) en 2 borden A02-030ze (einde zone 30 km/u) van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 ter hoogte van de twee kruisingen van de toegangswegen met het Marie Curieplein; 2.tot het instellen van een parkeerverbodszone op de twee toegangswegen van de Mrija wijk, door het plaatsen van 2 borden E01zb (begin parkeerverbodszone) en 2 borden E01ze (einde parkeerverbodszone) van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 ter hoogte van de twee kruisingen van de toegangswegen met het Marie Curieplein; 3.Het bord C15 geslotenverklaring voor fietsers- en bromfietsers is geplaatst hoewel dit bekend is dat het een dubbele maatregel is om de bewoners van de wijk Mrija extra te attenderen dat men niet over de rijbaan rijdt, maar over het verplichte fietspad. 4.Op beide kruising worden B6 borden haaientanden geplaatst aangevuld met haaientanden om de voorrang te regelen. Daarnaast worden ook de niet verkeersbesluit plichtige borden L8 (doodlopende weg) geplaatst. 5.de borden te plaatsen zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening, d.d. 26 april 2023; 6.te bepalen dat dit verkeersbesluit in werking treedt op de dag van bekendmaking in het Gemeenteblad. OVERWEGINGEN TEN AANZIEN VAN HET BESLUIT Aanleiding en bestaande situatie: •dat aan het Marie Curieplein in de bebouwde kom van Vlaardingen momenteel de wijk Mrija (Oekraïnewijk) wordt gerealiseerd; •dat het Marie Curieplein een gebiedsontsluitingsweg is met een maximumsnelheid van 50 km/u; •dat het Marie Curieplein tevens de wijkontsluitingsweg vormt voor de wijk Mrija; •dat de Oekraïnewijk twee doodlopende toegangswegen vanaf het Marie Curieplein zal kennen; •dat de parkeergelegenheid is gesitueerd aan beide zijden van de twee toegangswegen; •dat er in het midden van de wijk een school wordt gerealiseerd; Verkeerskundige aspecten zijn: •dat er veel draaibewegingen door auto’s zullen plaatsvinden door de parkeervakken langs de twee toegangswegen; •dat weggebruikers rekening moeten houden met kinderen in het gebied door de aanwezigheid van de school; •dat de toegangswegen ingericht worden naar een verblijfsfunctie; •dat gelet op de verkeersveiligheid van de kinderen het daarom gewenst is om een maximumsnelheid van 30 km/uur in te stellen op de twee toegangswegen van de wijk; •dat daarbij de toegangswegen voorzien worden van snelheidsremmende maatregelen in de vorm van drempels; •dat het tevens gelet op de bruikbaarheid van de weg gewenst is dat er uitsluitend in de parkeervakken geparkeerd wordt; •dat het daarom gewenst is om een parkeerverbodszone in te stellen op de toegangswegen ter hoogte van vanaf de aansluitingen op het Marie Curieplein; •dat deze maatregelen de verkeersveiligheid in de wijk Mrija garanderen; Uit het oogpunt van: •dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg; •dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het beschermen van weggebruikers en passagiers; •dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan. Is het gewenst om: •ter verhoging van de verkeersveiligheid, ter bescherming van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan de verkeersborden te plaatsen, een en ander zoals aangegeven op de bijgevoegde tekening. Belangenafweging •bij de afweging van belangen gaat het om de verkeerskundige aspecten, in dit geval de verkeersveiligheid, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, zoals geformuleerd in artikel 2, eerste lid sub a en b van de Wegenverkeerswet 1994; •er zijn geen individuele belangen in het geding die de positie van één of meer personen kunnen aantasten; •er zijn dan ook geen aanwijzingen dat er sprake is of kan zijn van belangen die strijdig zijn met de gewenste verkeersmaatregelen; •daarom kan bij het nemen van het besluit evenmin sprake zijn van onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht. Zorgvuldigheid •dat bij de voorbereiding van dit besluit dan ook gehandeld is overeenkomstig de zorgvuldigheid die op grond van artikel 3:1 van de Algemene wet bestuursrecht ten aanzien van besluiten als deze moet worden betracht; •dat met de vaststelling van dit besluit dan ook geen sprake is van een besluit met onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht.

De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.

Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.

Bekijk nog meer bekendmakingen

Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Vlaardingen. Bekijk alle Bekendmakingen Vlaardingen in Vlaardingen.

https://vlaardingenkrant.nl/112-vlaardingen/

Deel dit bericht:

Redactie Vlaardingenkrant

Welkom op de bekendmakingen pagina van de Vlaardingenkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Vlaardingen.

Gerelateerde berichten