Het college van Burgemeester en Wethouders besluit: 1.tot het opheffen van het gebod te stoppen voor verkeer vanaf het tankstation aan de Holysingel 5 richting de Holysingel ter hoogte van de Laan van Hooglede, door het verwijderen van bord B07 uit, bijlage I RVV 1990 op de Holysingel ter hoogte van het tankstation aan de Holysingel 5; 2.tot het instellen van een voorrangsregeling voor verkeer vanaf het tankstation aan de Holysingel 5, waarbij verkeer vanaf het tankstation voorrang moet verlenen aan verkeer op de Holysingel door het plaatsen van bord B06 uit bijlage I RVV 1990 en het aanbrengen van haaientanden als bedoeld in artikel 80 RVV 1990;3.tot het instellen van een 30 km/u zone op de Laan van Hooglede vanaf de rand het terrein van het tankstation met het aanbrengen van een zogeheten poortconstructie op de weg naast het al geplaatste bord A01 (30zb) uit bijlage I RVV1990.4.tot het instellen van een 30 km/u zone op de Willem de Zwijgerlaan vanaf de rand van het terrein van het tankstation met het aanbrengen van een zogeheten poortconstructie op de weg naast het al geplaatste bord A01 (30zb) uit bijlage I RVV1990.5.de borden te verwijderen en te plaatsen en markering aan te brengen zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening;6.te bepalen dat dit verkeersbesluit in werking treedt op de dag van bekendmaking in het Gemeenteblad. OVERWEGINGEN TEN AANZIEN VAN HET BESLUITAanleiding en bestaande situatie:•dat de Holysingel een gebiedsontsluitingsweg binnen de bebouwde kom van Vlaardingen is;•dat op de Holysingel een maximumsnelheid van 50 km/uur geldt;•dat de Holysingel, ter hoogte van het tankstation op Holysingel 5, een parallelweg heeft die kruist met de Laan van Hooglede; •dat de Laan van Hooglede een erftoegangsweg binnen de bebouwde kom van Vlaardingen is;•dat op de Laan van Hooglede een maximumsnelheid van 30 km/u geldt;•dat de Willem de Zwijgerlaan een erftoegangsweg binnen de bebouwde kom van Vlaardingen is;•dat op Willem de Zwijgerlaan een maximumsnelheid van 30 km/u geldt;•dat vanaf het tankstation aan de Holysingel 5 een gebod te stoppen is ingesteld voor het verkeer vanaf het tankstation naar de Holysingel;Verkeerskundige aspecten zijn:•dat op het kruispunt tussen de parallelweg van de Holysingel en de Laan van Hooglede de verkeerssituatie onduidelijk is;•dat de Laan van Hooglede en de Willem de Zwijgerlaan de maximumsnelheden en de reikwijdte ervan onduidelijk zijn;•dat dit mede komt door de zichtbaarheid van de huidige bebording en belijning of het ontbreken ervan;•dat dit mede komt doordat er met het gebod te stoppen en de haaientanden verschillende voorrangsregelingen rond dit kruispunt aanwezig zijn; •dat deze onduidelijkheid zorgt voor een verminderde doorstroming op het kruispunt;•dat bovenstaande situatie leidt tot het optreden van mogelijk gevaarlijke en verkeersonveilige verkeerssituaties; •dat de verkeersveiligheid en doorstroming hiermee teruggedrongen wordt; •dat het daarom gewenst is de huidige situatie te verduidelijken door het verplaatsen van de verkeersborden en belijning;•dat het daarom gewenst is om vanaf het tankstation het gebod tot stoppen op te heffen en een voorrangsregeling in te stellen; Uit het oogpunt van:•dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg;•dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het beschermen van weggebruikers en passagiers;•dat de maatregel (gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet) strekt tot het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.Is het gewenst om:•ter verhoging van de verkeersveiligheid, ter bescherming van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan de verkeersborden en diverse markering te plaatsen, een en ander zoals aangegeven op de bijgevoegde tekening.Belangenafweging•bij de afweging van belangen gaat het om de verkeerskundige aspecten, in dit geval de verkeersveiligheid, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, zoals geformuleerd in artikel 2, eerste lid sub a en b van de Wegenverkeerswet 1994;•er zijn geen individuele belangen in het geding die de positie van één of meer personen kunnen aantasten;•er zijn dan ook geen aanwijzingen dat er sprake is of kan zijn van belangen die strijdig zijn met de gewenste verkeersmaatregelen;•daarom kan bij het nemen van het besluit evenmin sprake zijn van onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht.Zorgvuldigheid•dat bij de voorbereiding van dit besluit dan ook gehandeld is overeenkomstig de zorgvuldigheid die op grond van artikel 3:1 van de Algemene wet bestuursrecht ten aanzien van besluiten als deze moet worden betracht;•dat met de vaststelling van dit besluit dan ook geen sprake is van een besluit met onevenredige nadelige gevolgen als bedoeld in artikel 3:4, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Vlaardingen. Bekijk alle Bekendmakingen vlaardingen in .
Deel dit bericht:
Redactie Vlaardingenkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Vlaardingenkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Vlaardingen.